خانه اکسل

خانه اکسل مرجعی برای ارائه فایل های آماده اکسل و انجام پروژه اکسل از جمله حسابداری ، انبارداری ، فروش و تمام پروژه های تحلیلی و آماری شماست.

خانه اکسل

خانه اکسل مرجعی برای ارائه فایل های آماده اکسل و انجام پروژه اکسل از جمله حسابداری ، انبارداری ، فروش و تمام پروژه های تحلیلی و آماری شماست.

خانه اکسل

* آموزش و تبادل اطلاعات در زمینه نرم افزار پرقدرت اکسل
* انجام تمام پروژه های تحت اکسل
* طراحی انواع سیستم هوشمند تحت اکسل
* ارائه کننده محصولات هوشمند تحت اکسل
* ایمیل : excelp4@gmail.com
* وبسایت جدید ما : https://excelit.ir/

تبلیغات

آخرین نظرات

  • ۱۹ بهمن ۰۲، ۱۸:۰۳ - مهرداد
    1

نمونه فایل محاسبه ساعات کارکرد در اکسل

شنبه, ۶ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۵۷ ب.ظ

ساعات کارکرد

سلام

در ادامه مطلب  یک نمونه فایل ضمیمه شده که براساس ساعات ورود و خروج یک فرد میزان ساعات کاری ، اضافه کاری و کسری کار و... محاسبه میکنه.

این فایل مخصوص اون دسته از افرادی که با فرمت ساعت در اکسل مشکل دارن و می خوان بیشتر با این فرمت آشنا بشن.

فقط توجه کنید که در قسمت ساعت ورود برای وارد کردن ساعت مثلا ساعت 7 صبح رو به این شکل 7:00 و ساعت 7 بعدازظهر رو به این شکل 19:00 وارد کنید.

موفق باشید

استفاده از فایل با ذکر منبع بلامانع است.

دریافت فایل محاسبه ساعات کارکرد
عنوان: فایل محاسبه ساعات کارکرد
حجم: 12.5 کیلوبایت

شما می توانید با کلیلک روی " نظر " در قسمت پایین این مطلب هرگونه سوال و نظری را با ما در میان بگذارید.

نظرات  (۶۲)

۲۷ مهر ۹۴ ، ۱۴:۰۳ سهراب نژاد
با سپاس فراوان از شما بسیار عالی
پاسخ:
قربان شما. سلامت باشید
ممنون از زحماتتون. بسیار عالی بود. متشکرم
سلام
خسته نباشید خیلی ممنون از آموزشتون
آیا امکان این هست برای کسانی که در دو شیفت کار میکنن یعنی ساعت 8 صبح میان و 8 صبح فردا میرن میشه محاسبه ساعت کار انجام داد.
پاسخ:
سلام خدمت شما
در ستون ساعت ورود ساعت 8:00 را به این شکل و در ساعت خروج ساعت را به این شکل 8:00 وارد کنید . همچنین می توانید در صورت تمایل ساعت استاندارد را روی 24:00 تنظیم کنید.
موفق باشید.
از مطلب مفیدتان بسیار ممنونم
پاسخ:
ممنون از محبت شما.
سلام
خسته نباشید خیلی ممنون از آموزشتون
آیا امکان این هست واسه کسایی که در روز دوبار ساعت ورود و خروج دارن هم استفاده بشه
مثلا ساعت ده صبح تا دو بعدازظهر بعدش چهار بعدازظهر تا ده شب
ممنون
پاسخ:
سلام
بله. از فرآیند موجود در فایل به دلخواه می شود استفاده کرد به شرطی که فرآیند آن درک شود.
شما مانند ستون های موجود در فایل چه برای قسمت ثبت ساعت و چه برای محاسبه اختلاف ساعت می توانید دو نمونه در یک شیت ایجاد کنید و در نهایت اختلاف ساعت ها را باهم جمع کنید.
پایدار باشید

سلام این جدول برای چند نفر به کار نمیاد اگه بخواییمساعت ورود و خروج چندنفر باهم تو ی جدوا باشه چجوری میشه؟
پاسخ:
با سلام
در مبحث ساعت کارکرد به طور کلی مسئله محاسبه اختلاف ساعت ها می باشد که برای اکثر کاربران اکسل دشوار است چون بقیه موارد به راحتی قابل انجام است.
مثلا در مورد ذکر شده شما می توانید دو ستون نام و نام خانوادگی را به فایل موجود اضافه کنید(البته بهتر اینست که از کد معرف شخص استفاده شود ) سپس با ذکر نام و تاریخ هر روز  این مسئله را براحتی برطرف نمایید.

سلام میشه نحوه فرمول نویسی را بگید



الان مثلا ساعت ده و نیم ورود باشد

و ساعت 3 و پانزده دقیقه خروج

ساعت کاریش می شود   چهار ساعت و چهل و پنج دقیقه

اما با اکسل هر کار می کنم  ساعت کاری در نمی آورد ؟؟؟؟؟



من داده های چهار سال یک نفر را وارد کردم (در فایل شما نه هااا)  حالا چطور فرمول بنویسم براش

هر چی ساعت ها  را جمع می زنم درست نمی شود
پاسخ:
سلام
درون فایل از طریق فرمول بار شما میتوانید تمام فرمول های استفاده شده در فایل و همچنین فرمت به کار برده شده برای سلول ها را از طریق فرمت سل مشاهده کنید سپس یا اطلاعات خود را به فایل تهیه شده انتقال دهید و فرمول را برای تمامی اطلاعات درگ کنید یا فرمت تمام سلول ها را مانند نمونه تغییر دهید و از فرمول مانند نمونه استفاده کنید.
پیروز باشید.

سلام مممنون از پاسخگویی سریع تان


بله من فرمول ها را در فرمول بار دیدم

عین همان را در اکسل خدوم میزنم

اما جواب نمی دهد
مثلا در فایل شما می زنم  ساعت  ورود 4بعدازظهر و خروج 2 نصفه شب  جواب کارکرد درست است

اما در فایل خودم وقتی می زنم  میاد ساعت 16 بعدازظهر با 2 یا 14 جمع می کند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟





2-  میشه معنی این فرمول که نوشتید بهم بگید
=IF(F6>D6;F6-D6;1-D6+F6)

ساعت خروج f6
ساعت ورود d6

شما تو فرمول گفتید اگر  خروج بزرگتر از ورود بود   ان دو  را کم کن     اگر نه  ان دو را جمع و منهای یک کن

دلیل عدد یک  و  جمع دو ساعت چیه  

و چرا از اول نمی گیم دو ساعت کم کن چرا براش تابع if  گذاشتید


من نمونه فایلم را براتون میگذارم
http://s7.picofile.com/file/8241742384/1114.xlsx.html


فرمت سلول هام را هم hh:mm هم [h] همه چی گذاشتم

تو رو خدا من راهنمایی کنید

http://s7.picofile.com/file/8241742384/1114.xlsx.html


ببخشید تلگرامی چیزی دارید که من سریع تر باهاتون در ارتباط باشم


پاسخ:
با سلام
در مبحث ساعت کارکرد فرمت سلول ها بسیار اهمیت دارد و فرمت H:MM با H:MM AM/PM تفاوت دارد بنابراین بسیار در این مسائل می بایست دقت شود تا خروجی فرمول صحیح باشد.
با توجه به فرمت سلول های تعریف شده در فایل ارسالی موارد درخواستی به صورت نمونه اعمال شد منتهی در این فایل فرمول به صورتی تعریف شده که در شیفت صبح تنها در صورتی که ساعت خروجی از ساعت ورودی جلوتر باشد محاسبه صحیح صورت می گیرد و همچنین برای شیفت شب.(برای دانلود روی لینک زیر کلیک بفرمایید)

دانلود فایل پاسخ به سوال محاسبه ساعت کارکرد

همچنین استفاده از عدد 1 در فرمول ها نشان دهنده اینست که یک مبنای 24 ساعت برای محاسبه در نظر گرفته شده یعنی جمع دو ساعت ورود و خروج از 24 ساعت کم می شود و نتیجه نهایی اختلاف ساعت موردنظر خواهد بود.
سلام یه خواهشی دارم خواهش می کنم به من بگید این فرمول چه معنی دارد

=IF(F6>D6;F6-D6;1-D6+F6)

در قسمت آخر که نوشتیم اگر شرط برقرار نبود  یک را منهای دی شش + اف شش کن

اگر جای دی شش و اف شش را عوض کنم جواب های مختلف بدست می آید

چرا


میشه کامل بگید چرا فرمول به این صورت می نویسیم   
پاسخ:
با سلام
جواب پرسش شما در کامنت قبلی داده شد.

خیلی عالی

خیلی ماهید شما

مرسی


مخصوصا if error   بی نهایت عالی بود  عجیب برام سوال بود  که وقتی کلمه می نویسم چکار کنم جمع ساعت ها بهم نریزد

خدا خیرتون بده عالی بود


حالا یه سوال


ما کلا با چه فرمولی می توان  سلول حاوی متن و سلول حاوی عدد را به اکسل شناساند

برای کلمه خاص آن کلمه کلمه را داخل گیومه یا نقل قول (فکر کنم نقل قول اسم درستشه)  قرار می دهند اما می خوام کلا بگم

مثلا در فرمول اشاره کنم فقط روی خانه های حاوی کلمه یا عدد فلان فرمول اجرا شود


پاسخ:
سلام
ترفند ها و فرمول های متفاوتی چه با استفاده از فرمول چه با کد قابل اجراست و بستگی به میزان دقت مورد نیاز در تشخیص فرمت سلول ها و نحوه ورود اطلاعات فایل شما دارد.
اما یکی از ساده ترین روش ها برای تشخیص فرمت محتوی داده ها استفاده از فرمول ISNUMBER است که مشخص میکند سلول حاوی عدد است یا متن که می توان با تلفیق IF و ISNUMBER به خروجی موردنظر شما رسید.
یک نمونه از کاربرد ISNUMBER و ترکیب آن با IF :


کد:
صورت کلی فرمول : =ISNUMBER(آدرس سلول یا محتوی)
مثال فرمول : =ISNUMBER(J3) ===> TRUE(یعنی داده عددی) OR FALSE(یعنی داده غیر عددی)
مثال ترکیبی : =IF(ISNUMBER(J3)= TRUE ;A*B;"")
ممنون از سرعت جوابگویی تون

به دادم رسیدید
وقتی بخواهیم

من در شیت های جدا هر ماه را اطلاعتتش وارد کردم

که شده 12 شیت

 

حالا اگه بخوام  اطلاعات یک سلول از هر 12 ماه را

 

در یک شیت جدا بیاورم

 

 

و در شیت نهایی من 12 سلول دارم که هر سلول متعلق به یک ماه است

حالا می خوام بهترین راه چیه؟؟

 

من یک مساوی در سلول موردنظر  شیت نهایی گذاشتم و رفتم در سلول مثلا فروردین کلیک کردم

 

می خواستم ببینم راه بهتری هست

آِیا این کار من اصولی بوده یا نه ؟


پاسخ:
با سلام
ساده ترین روش ممکن و آسان ترین راه روشی است که شما انتخاب کرده اید.
قطعا راه مناسب تر وجود دارد مثال اینکه 12 شیت به 1 شیت تبدیل و اطلاعات در آن یک شیت وارد سپس با فرمول یا کد فراخوانی شود و یا اینکه با حفظ 12 شیت با فرمول های INDIRECT ، INDEX  و ... اطلاعات فراخوانی شود.
که این موارد به یک فرمول و یا یک خط کد بسنده نمیکند و دانش اکسلی متوسط به بالا شما را می طلبد یعنی ملزوماتی دارد که شما می بایست پیش از پرداختن به پاسخ سوال"بهترین راه چیست ؟" آن موارد را آموزش ببینید.
سلام ممنون از شما بی نهایت

برای انتقال اطلاعات 12 شیت به یک شیت چه راهی پیشنهاد می کنید و آیا فرمول هایی که نوشتم (البته همان فرمول های ساده if هستند)  بهم نمی ریزد؟


2-  برای روزهای هفته من مثلا دوشنبه را می نویسم و درگ می کنم به پایین که باقی روزها را بنویسد ولی برای روز یکشنبه این اتفاق نمی افتد و همه سلول ها را یکشنبه می نویسد علتش میشه بهم بگید ؟؟



3- برای قضیه وقتی که ساعت خروج از ساعت ورود کوچکتر بود  که منهای یک می کردیم
من همینطوری ذهنی که حساب می کنم جواب درست در نمیاد  یعنی نمی تونم تفسیرش کنم برای خودم میشه مبتدی تر برام توضیح بدید مممنون واقعا میدونم سخته

مثلا ورود 4 بعدازظهر بوده     خروج  2 نصفه شب 


پاسخ:
سلام خدمت شما

1.برای تبدیل 12 شیت به 1 شیت ، در دیتابیس ستونی با نام (نام ماه) اضافه می شود و برای هر سطر نام ماه آن ذکر می شود و در نهایت با فرمول جمع ماه و گزارش های دیگر انجام می شود .
2. علت ویزگی autofill در اکسل می باشد به طوری که autofill برای قسمت اول تعریف شده و برای قسمت دوم تعریف نشده و می بایست لیست موردنظر را به autofill اضافه کنید که لینک آموزش ایجاد لیست به autofill در زیر برای شما قرار داده شد.

ایجاد یک auto-fill سفارشی در اکسل

3. ببینید فرمولی که در فایل اصلی استفاده شده به این صورت است که اگر ساعت خروج از لحاظ زمانی بعد از ساعت ورود باشد که ساعت خروج را از ساعت ورود کم می کند اما اگر ساعت خروج از لحاظ زمانی قبل از ساعت ورود باشد یعنی خروج 2 صبح اما ورود 4 بعدازظهر (که این یعنی خروج در روز بعدی می باشد) دیگر نمی شود خروج را از ورود کم کرد چون از لحاظ زمانی دو صبح قبل از 4 بعدازظهر می باشد. برای همین مسئله از این فرمول استفاده می شود که 24 را از 16 کم و با عدد 2 جمع کند تا به خروجی 10 ساعت برسیم.

برای درک بهتر سلول حاوی فرمول را انتخاب نمایید و از formula به evaluate formula بروید و با زدن evaluate مراحل انجام فرمول را مشاهده کنید.

سلام چه طور می توانم فرمول نویسی را خیلی زود یاد بگیرم آیا سایت یا کتابی مورد نظر شما هست که لطف کنید به من معرفی کنید میخواهم اکسل را کامل یاد بگیرم . با تشکر
پاسخ:
سلام .از نظر ما بهترین روش یادگیری اکسل تمرین با فایل های آماده اکسل در کنار دانستن تئوری فرمول های آن است.
در این وبلاگ فایل های آموزشی بسیار ساده و در عین حال کاربردی وجود دارد که شما می توانید از آن ها استفاده کنید.
همچنین در قسمت پیوند ها نیز سایت های آموزشی اکسل به زبان فارسی و انگلیسی معرفی شده که در یادگیری شما کمک کننده است.
پیروز باشید.

سلام
خداخیرت بده
۱۹ خرداد ۹۵ ، ۱۲:۱۵ عبداله-عالی

باسلام

فقط خواستم دو جمله عرض کنم

با خیلی مردین .

خدا خیرتون بده ان شاءالله

پاسخ:
ممنون از لطف شما.
با سلام
ضمن تشکر از فایل مفیدتون یک ایراد من داخل این فایل دیدم که بریم قابل حل نبود و اونم اینکه روز عادی وتعطیل در آن تعریف نشده وبرای هر روز الزاما کارکرد ثبت می شود ما می خواهیم مثلا یک روز جمعه که تعطیل است امکان ثبت نکردن کارکرد ومتقابلا محاسبه نشدن اضافه کار وجود داشته باشد.با تشکر
پاسخ:
با سلام
دوست گرامی فایل ضمیمه شده تنها یک نمونه فایل برای آموزش نحوه اختلاف بین دو ساعت در اکسل است و به دلیل اینکه بسیاری از کاربران با مبحث اختلاف ساعت مشکل داشته اند این فایل تهیه شده است بنابراین نمی توان آن را با یک سیستم ورود-خروج مقایسه کرد.
با سلام
پیرو پست قبلی اگر بخواهیم تعجیل در ورود مثلا قبل از 7:30 صبح را در اضافه کار محاسبه نکند چه فرمولی باید تعریف شود 
پاسخ:
در این فایل ساعت ورود و خروج به تنهایی مطرح نیست بلکه اختلاف بین این دو است که معیار در نظر گرفته شده ، اگر اختلاف بیشتر از ساعت استاندارد تعریفی در فایل باشد اضافه کار، اگر کمتر باشد کسری کار در نظر گرفته می شود .
پیرو پست قبلی می خواهیم تعجیل درورود برای روزهای عادی محاسبه نشود ولی برای روزهای تعطیل در صورت داشتن کارکرد محاسبه شود باز ممنون از مطالب مفیدتون
پاسخ:
یک ستون به فایل اضافه کنید که در آن روز کاری و روز غیر کاری برای هر سطر مشخص می شود سپس با استفاده از فرمول if می توانید تعیین کنید که اگر یک روز برابر تعطیل بود فرمول باشد اگر نبود فرمولی محاسبه نشود.
موفق باشید.
با سلام
ضمن تشکر از توضیحات مفید وپاسخ سریعتون ما در فایل  3 تا متغیر داریم یک اینکه کل کارکرد از ساعت کار بیشتر باشه که در اینصورت اضافه کار محاسبه میشه دوم اینکه برای روزهای تعطیل که یک ستون وضعیت تعریف می کنیم مشخص شود و سوم اینکه برای روزهای تعطیل کل کارکرد را بعنوان اضافه کار محاسبه کند حال این سه مورد را چگونه در یک فرمول ifیکجا قرار دهیم ممنون اگه بتونید به شکل نوشتاری راهنماییم کنید
پاسخ:
با سلام
در پست قبلی درباره ی نحوه ی تعیین روزهای کاری از غیرکاری توضیحات داده شد.(درج یک ستون با نام وضعیت کار در جدول)
برای if هم مانند نمونه زیر عمل کنید :


کد:
a1 : اختلاف بین ساعت ورود و خروج
b1 : زمان استاندارد کاری
c1 : آدرس سلولی که وضعیت روز کاری را مشخص می کند

=if(and(a1>b1,c1="روز کاری"),a1-b1,if(c1<>"روز کاری",a1,"00:00"))
با عرض سلام و تشکر از زحماتتون

مدتها بود دنبال همچین فایلی برای حساب ورود و خروج و محاسبه اضافه کاری میگشتم واقعا عالیست
تنها ایرادی که میتوان به فایل گرفت عدم محاسبه حق شیفت است
اگر امکانش هست ساعات بین 22:00 تا 6:00 صبح را حق شیفت و جمع بندی کنه 
ممنون میشم اگه این قسمت رو به فایل اضافه کنید 
با سپاس فراوان از زحماتتون

پاسخ:
با سلام
دوست گرامی هدف از این فایل نمایش نحوه اختلاف بین دو ساعت در اکسل است و افراد می توانند بنابر خواسته خود در فایل تغییرات ایجاد کنند چرا که بخش اصلی ارائه شده است.
شما برای محاسبه حق شیفت می توانید یک ستون به این کار اختصاص دهید و با یک IF تعیین کنید که اگر ساعت بزرگ تر مساوی 22:00 و کوچکتر از 6:00 بود اختلاق بین دو ساعت محاسبه شود.

داداش سلام
واقعاً عالی بود
تشکر فراوان
سلام خسته نباشین خواستم بدونم چرا در قسمت جمع کارکرد ماهیانه جواب درستی بهم نمیده
برای جمع ساعات کارکرد باید از چه روشی استفاده بکنم؟
ممنون

پاسخ:
سلام
احتمالا در ورود اطلاعات دچار مشکل هستید.
برای محاسبه اختلاف ساعت و یا مجموع ساعات فرمت سلول ها بسیار اهمیت دارد.


سلام.واقعا ممنون.بسیار کارم راه افتاد
باسلام و تشکر از سایت خوبتون
ببخشید من میخوام وقتی فردی مره مرخص ساعتی براش کسر کار نخوره.مثلا اگه فردی بخواهد ساعت 3 بره مرخصی براش 2 ساعت کسر کار نخوره چون ایشون رفتن مرخصی
و دیگه اینکه مثلا در شرکت ما ساعت ورود 8 هست ولی اگه کسی 8:15 دقیقه هم بیاد براش کسری نمیخوره و اگه کسی صبح زودتر از 8 بیاد براش اضافه کار محاسبه نمیشه.این رو چطور باید بهش فرمول داد.
ممنون از لطف شما
پاسخ:
سلام
برای بخش اول یک ستون به اسم مرخصی باید اضافه بشه و در میزان مرخصی در اون ستون برای هر شخص درج بشه و به اختلاف ساعت ها اضافه بشه.
برای بخش دوم هم در فرمول اختلاف ساعت یک if اضافه کنید و تعیین کنید اگر تا یک مقدار معینی بیشتر از ساعت ورود بود تاثیری ایجاد نشه.
موفق باشید

سلام میخواستم تاخیر رو محاسبه کنم مثلا ساعت ورود 8:10 دقیقه و 10 دقیقه تاخیر حالا اگه 7:50 اومده باشه تو لیست علامت ###### میزنه و اصلا جواب نمیده با iferror هم جواب نداد....
ورود      خروج        تاخیر
8:10    16:00     10 دقیقه
7:50   16:00     ######
ممنون از سایت خوبتون…
سلام و خیلی ممنون.سوال من اینه که اگر ما ساعت کاری یک کار به خصوص را بخواهیم در آوریم که اون کار بیشتر از یک روز کاری طول کشیده چه باید کرد .مثلا 8 صبح 5 بهمن یک کاری شروع شده و اون روز تا 5:30 ادامه یافته، سپس ساعت کاری تمام شده و فردا صبح مجددا کار ادامه یافته و نهایتا کار در ساعت10 صبح 7 بهمن تمام شده است چطور باید در اکسل فورمول داد تا ساعت های کار این کار به خصوص را در آورد؟؟؟یعنی 8 تا 5:30 روز اول + 8 تا 5:30 روز دوم +8 تا 10 روز سوم
بسیار ممنون
پاسخ:
سلام.یک ستون به اسم نام فعالیت ایجاد کنید و مقابل ساعت ها نام فعالیت را درج کنید سپس در نهایت می توانید با استفاده از SUMIF ساعت ها را جمع و از همدیگر کم کنید توجه داشته باشید که فرمت در زمان ها بسیار اهمیت دارد.
با سلام وقتی ساعت ورود و خروج را داریم چطور میتوان اضافه کاری را محاسبه کرد؟ساعت کاری از 7:30 تا 14:30و پنجشنبه 7:30تا 13:30 میباشد. لطفا کمکم کنید
۳۱ خرداد ۹۶ ، ۱۶:۱۸ حمید شیرافکن
سلام خدا قوت ممنون از فرمولهایی ک تو سایت گذاشتید یک سوال داشتم راجع به محاسبه ساعت کارکرد اگر کارگری یه روز اصلا سرکار نرفته باشه و براش ساعت نزنی اکسل براش پیش فرض ساعت میزنه میشه  راهنمایی کنید
۰۳ تیر ۹۶ ، ۰۳:۲۷ حمید شیرافکن
سلام ممنون از سایت خوبتون واقعا فرمولا بدردم خورد
فقط ی مشکلی داشتم اونم اینکه تو جمع ساعتهای اضافه جواب درستی بهم نمیده اکسل میخواستم اگ ممکنه راهنمایی کنید
سلام این فایلتون اصلا به درد من نخورد چیزی ازش معلوم نیست قابل استفاده نیست اصلا
پاسخ:
سلام ممنون از نظرتون
۱۸ مرداد ۹۶ ، ۰۰:۱۹ اکبر یوسفی
با سلام از  فایل شما استفاده کرده و بسیار مفید بود از شما ممنون هستم ولی به مشکل برخوردم اینکه اگر در سلول ها ی ورود و خروج هیچ ساعتی وارد نکنید 24 ساعت حساب خواهد کرد
پاسخ:
سلام هدف از این فایل نمایش نحوه محاسبات ساعات است نه ارائه یک فایل آماده .
شما می توانید با یک IF ساده معین کنید که در صورت خالی بودن سلول ها مقداری وارد نشود.
سلام ممنون از قایل بسیار کاربردیتون . عالی بود .متشکرم
سلام وقت شما بخیر . ضمن تشکر از زحمات شما
من در محاسبه ساعت کارکرد پرسنل مشکلی دارم
ساعت ورود را 8.30 و خروج را 15.00 ثبت کردم جواب
شده 6.70 . فرمول را به صورت ساده نوشتم خروج منهای ورود
مشکل از کجاست.
ممنونم از شما
سلام خسته نباشید خواستم بپرسم چطوری ساعت کار ها رو با هم توی اکسل جمع ببندم 
پاسخ:
سلام فرمت ها اگر به شکل فایل پیوست شده در همین پست باشه عملیات جمع و تفریق مشکلی نخواهد داشت.
سلام-خواستم بپرسم چطوری مرخصی روزانه را وارد کنیم؟
سلام
من ی مشکلی دارم اگه میشه لطفا کمکم کنید
 دز محاسبات ساعت کار و اضافه کار

وقتی مجموع ساعات اضافه کاردر طول یک هفته یا یک ماه بیشتر از 24 ساعت میشه صفر شده و از یک شروع میشه


مثلا اگه مجموع ساعت اضافه کار یک نفر 27 ساعت باشه فقط 3 ساعت و.... نشون میده
یا حتی مثلا 50 ساعت باشه   دوتا 24 ساعت هیچی و کلا دو ساعت اضافه کار نشون میده




لطفا کمکم کنین ممنونم متشکر
سلام
ممنون از برنامه کاربردی تون خواستم بپرسم ما در روز 8 ساعت کار موظف داریم و بقیهش اضافه کار محسوب میشه اما تو فایل شما وقتی ورودی رو 8 و خروج رو 18 میزنم اضافه کار رو 1:30 نشون میده در صورتی که باید 2:30 باشه
ببخشید منظورم ساعت خروج 18:30 بود که اشتباها 18 زدم
یا بهتر بگم ساعت کارکرد استاندارد رو چطوری و از کجا محاسبه مبکنه و بخوایم تغییرش بدیم باید چیکار کنیم
ببخشید محسابه کاری با استفاده از"<" یعنی چی؟
و این محسابه کاری با استفاده از  if

سلام ترخدا کمکم کنید من فقط میخوام ساعت ورود و خروج رو حساب کنم ولی وقتی مساوی میزنم بجای عدد مینویسه name حالا راهی که میرموبراتون میگم یه ردیف ۳تایی از سلول رو انتخاب میکنم میزنم رو فرمول سل بعد گزینه تایم بعداون گزینه ی۱۳:۳۰:۵۵رو اتخاب میکنم 
سلام توضیحاتتون عالی بود فقط یسوال

مثلا ما 5.30 ساعت کار روزانه داریم/ کارمند 2 ساعت در روز مرخصی میره میخوام روشی بهم پیشنهاد بدید و فرمولی بدید که این دوساعت بجای کسر کار در ستون مرخصی درج بشه 

در این فایل دو ساعت مرخصی بعنوان کسر کار میاد و درصورت پاک کردن فرمول کسرکار بصورت اضافه کار ظاهر میشه 
سلام. خیلی ممنون.عالی بود.
فقط در مورد روزهای مرخصی و تعطیل چه جوری باید وارد کنیم ساعاتشو؟دو روز مرخصی در ماه آزاده و از کارکردشون کم نمیشه. ولی برای بیشتر از دو روز از ساعات کاریشون میخوام کم بشه
راهنمایی میفرمایید؟
باسلام ممنون از راهنمایتان  فقط  یک سوال داشتم خدمتتون ما دوشفیت کاری   داریم زمان کارکرد انها متفاوت هست امکانش هست زمان دو نوع تعریف کنیم لطفا راهنمایی بفرمایید
سلام

این فایل فوق العاده عالی بود ممنون فقط مشکلی که دارم شما نوشته بودین که باید مثلا ساعت 8 شب رو نوشت 20:00 اما متأسفانه 24 ساعت رو نمی خواند و وقتی هم ساعت رو 12 ساعته میزنم مثلا به جای ساعت 3 بعدازظهر می زنم 3:00:00 باز هم توی مجموع ساعات به مشکل می خورم و مجموع ساعات رو مثلا اگر 5 ساعت و 45 دقیقه هست می نویسه 17:45 که این 17، 18، و ... و این مورد باعث میشه که مجموع من به اشتباه زیاد بشه

لطفا راهنمایی کنید... ممنونم
سلام ، ممنون خیلی . این فایل خیلی عالی بود . تشکر فراوان
سلام. من با اجازه تون فایل محاسبه ساعات کارکرد رو دانلود کردم.ممنون از لطفتون.برایتان  شادی بی وصف و سلامتی ارزومندم.
سلام 
مررررررررررررررررررررررررررسی بابت فایلت خیلی بهم کمک کرد. بوس بوس
سپاس
ممنون بابت مطلب تون ،من توی یه شرکت کارمیکنم که ساعت ورود و خروج از 8 تا 17 هستش  و  روال کار اینجوریه که اگه کسی قبل از ساعت 8 بیاد و قبل از ساعت 17 خارج بشه اون مدت قبل از ساعت 8 رو براش اضافه کار و اون مدت قبل از 17 رو کسری کار میزنه و همینطور بلعکس اگه دیر بیاد و دیر بره دیر آمدن رو کسری  کار و دیر رفتن رو اضافه محاسبه میکنن، میشه راهنماییم کنین چه کنم؟

با سلام مطلب خوبی بود میشه گفت بهترین مطلبی که در اینترنت یافتم . حالا گر من 3 ستون دیگر برای ورود و خروج و مرخصی ساعتی  عصر اضافه کنم فرمول  محاسبه چگونه خواهد شد؟

در ضمن یک ستون هم برای محاسبه مبلغ اضافه کاری در نظر بگیرید.

با سلام

 

بسیار ممنون از فایل کاربردی و خوبی که در دسترس همه قرار دادید، می خوام بپرسم آیا برای سال 99 هم این فایل رو طراحی خواهید کرد یا خیر؟ 

متشکرم

سلام خسته نباشید ببخشید من چطور میتونم روز های تعطیل و جمعه رو مشخص کنم که برام اضافه کاری ثبت نشه

 

خوب این یرای زمانیه که ساعت ورود خروج توی یک روز باشه اگه یه نفر شیفت 36 ساعته داشته باشه چکار باید کرد مثلا 7 صبح شنبه ورود داشته 3 صبح یکشنبه رفته

سلام اولاً خیلی ممنون  

فقط یه سوال برام پیش اومد اگه یه سری ساعت و وارد نکنیم تو قسمت اضافه کاری میزنه ١۶:٠٠ چکار کنیم که خالی باشه یا صفر؟؟

سلام وقت بخیر یه خواهشی داشتم از حضورتون
من برای سر کارم به ی فرمول نیاز دارم اموزش های توی گوگل رو دیدم چیزی متوجه نشدم
میخواستم بین یک ستون تاریخ و ستون ساعت برام شرطی ایجاد شه که مهلت زمان رو براش تعیین کنم مثلا یه مهلت زمان 8 ساعته میخوام و ی مهلت زمان 4 ساعته
من تو PsS پوز هستم میخوام هر تیکت خدمات که از طریق دستگاه پوز برام ثبت میشه متوجه شم اگر از 8 ساعت یا 4 ساعت گذشت جریمه برای بچه هام بزارم و بهم نشون بده
مثلا اگر تیکت رول میاد ساعت 16:00 روز 17 ام تا 8 ساعت ایندش بهم زمانشو نشون بده چقدر مهلت داره یا منفی بخوره که اونقدر از مهلته گذشته و بهم نشونش بده

سلام. وقت بخیر. خیلی عالی بود. فقط یه مشکلی دارم؛ اونم اینکه اگه یه روز مثلآ طرف مرخصی باشه و ساعت ورود و خروج ثبت نشه، جمع ساعات اون روز رو 24:00 میزنه که این مورد در محاسبه ساعات کلی مشکل ساز میشه. چطور میشه این مشکل رو حل کرد؟

عالی بود

سپاس فراوان از شما

امیدوارم همیشه موفق باشید و به درجات بالا و هر آنچه میخواهید برسید

سلام علیک و رحمة الله

از در اختیار گذاشتن این فایل به صورت رایگان سپاس گزارم.

کاش آن را در 31 ردیف ماهانه و با دو ستون صبح و عصر طراحی می کردید. تا برای کاربران عادی (که تسلط به اکسل ندارند) هم قابل استفاده باشد.

در ضمن اگر مرخصی ساعتی به صورت خودکار از جمع ساعات کم می شد، خیلی خوب بود.

در هر حال ممنونم

موفق باشید..

سلام. دم شما گرم. عالی بود.

سلام ببخشید من تازه این فایل رو لود کردم و فایل رو ک با اکسل گوشی باز کردم نمیتونم هیچی رو ویرایش کنم یا ساعت کار رو وارد کنم لطفا میشه کامل راهنمایی کنید چون خیلی ب این فایل نیاز دارم ممنونم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی