خانه اکسل

خانه اکسل مرجعی برای ارائه فایل های آماده اکسل و انجام پروژه اکسل از جمله حسابداری ، انبارداری ، فروش و تمام پروژه های تحلیلی و آماری شماست.

خانه اکسل

خانه اکسل مرجعی برای ارائه فایل های آماده اکسل و انجام پروژه اکسل از جمله حسابداری ، انبارداری ، فروش و تمام پروژه های تحلیلی و آماری شماست.

خانه اکسل

* آموزش و تبادل اطلاعات در زمینه نرم افزار پرقدرت اکسل
* انجام تمام پروژه های تحت اکسل
* طراحی انواع سیستم هوشمند تحت اکسل
* ارائه کننده محصولات هوشمند تحت اکسل
* ایمیل : excelp4@gmail.com
* وبسایت جدید ما : https://excelit.ir/

تبلیغات

آخرین نظرات

  • ۱۹ بهمن ۰۲، ۱۸:۰۳ - مهرداد
    1

ایجاد لیست کشویی در اکسل

شنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۴، ۰۳:۴۹ ب.ظ

سلام به همه دوستان خوبم

برای ایجاد یک لیست کشویی درون یک سلول که اطلاعات آن از اطلاعات یک ستون مشخص استخراج میشه ، ابتدا سلول مورد نظر رو اتخاب کنید و بعد از مسیر

 data>data validation گزینه اول رو انتخاب کنید تا وارد صفحه data validation بشید برای ایجاد یک لیست کشویی از اطلاعات Allow رو روی list قرار بدید و از قسمت source اطلاعاتی که می خواید به صورت کشویی در سلول نمایش داده بشه رو مشخص نمایید.

data validation

شما می توانید با کلیلک روی " نظر " در قسمت پایین این مطلب هرگونه سوال و نظری را با ما در میان بگذارید.

نظرات  (۴۵)

سلام
برای ایجاد لیست پویا (دینامیک)
یعنی لیستی که با اضافه کردن موارد در ستون A به روز بشه، میتونید فرمول زیر رو پس از انتخاب گزینه list از datavalidation در قسمت source وارد کنید.

=OFFSET($A$1;1;0;COUNTA(A:A)-1)

پاسخ:
سلام
ممنونم.حتما از مطالب شما در آموزش استفاده میشه.با تشکر
۱۲ دی ۹۴ ، ۰۹:۰۲ عزیزالله نظری
سلام
لیست تودرتو
من تعدادی افراد دارم میخوام برای هرکدام زیر مجموعه تعریف کنم. مثلا نفر اول ده نفر زیر مجموعه داره میخوام برا هر کدام از زیر مجموعه ها هم ده نفر تعریف کنم لطفا راهنمایی کنید با تشکر
پاسخ:
سلام دوست عزیز به لینک زیر برید آموزش متنی و تصویری کامل در وبلاگ موجود هست :

ایجاد لیست های تو در تو و مرتبط به هم در اکسل


سلام
مطالبتون خیلی کمکم کرده. دستتوت درد نکنه
من یه مشکل دارم. شیت من راست به چپه. وقتی لیست درست میکنم اسکرول بار حذف میشه. یعنی نشون داده نمیشه.باید چکار کنم؟
پاسخ:
سلام
مچکرم.
اسکرول دیتا ولیدیشن حذف میشه ولی درون سلول لیست هست ؟؟
تنظیمات صفحه ارتباطی به اسکرول لیست دیتاولیدیشن ندارد.
ممنون بسیار بسیار عالی 
باریکلاااااااااا داره

دروووووووووووود

بابا ای ول دارید شما، مرسی مرسی مرسی

سلام
ممنون از مطلب خوبتون
من یه مغازه دارم، لیست اجناسم رو به همراه قیمتشون وارد اکسل کردم و با طراحی یه فرمت فاکتور، فاکتورم رو توی همون فایل تکمیل و پرینت میکنم
مشکلی که دارم اینه که هردفه اسم و قیمت محصولات رو باید بصورت دستی تایپ یا فوقش کپی کنم
میخواستم ببینم راهی داره که مثلا من یک یا دو حرف از نام محصول رو وارد کنم و اکسل نام کامل رو بهم پیشنهادکنه؟ تا اونوقت با دستور vloocup بتونم با استفاده از اسم محصول، قیمت متناظرش رو هم توی سلول کنارش داشته باشم؟
پاسخ:
با سلام
ساده ترین راه استفاده از دیتاولیدیشن است که موارد را به صورت لیست کشویی درون یک سلول نشان می دهد و چند نمونه از آن به همراه آموزش در اینجا موجود است.
اما برای اینکه بخواهیم یک یا دو حرف را تایپ کنیم و کلمه متناظر را پیشنهاد دهد می بایست از لیست باکس و کمبو باکس استفاده شود و نیاز به کد نویسی دارد .

میشه فونت و اندازه فونت لیست کشویی که ایجاد می کنیم رو تغییر بدهیم ممنون

پاسخ:
با سلام
فونت و اندازه لیست مواردی که درون لیست کشویی هستند را نمی شود تغییر داد اما سلولی را که در نهایت مورد انتخابی را نمایش می دهد قابل تغییر است.
البته اگر از کمبوباکس استفاده کنید میتوانید فونت و اندازه را تغییر دهید.
ممنون از پاسختون اما از اونجایی که لیست کشویی من خیلیطولانی هستش بیش از 300 سل بنابراین فونت لیست خیلی ریز شده و قابل خوندن نیست
ممنون

پاسخ:
برای حل این مشکل از یک کمبوباکس می توانید استفاده کنید.
۲۶ مرداد ۹۵ ، ۱۰:۳۰ زهرا حسینی
ممنون
عالی بود
با سلام و عرض ادب
برای اینکه لیست کشوئی ایجاد شده را در چندکاربرگ داشته باشیم از چه فرمولی استفاده کنیم 
باتشکر
پاسخ:
 سلام
می بایست در هر شیت و در سلول مورد نظر لیست را ایجاد کنید و یا از کپی استفاده کنید.

با سلام و وقت بخیر

اگر بخواهیم داخل لیست کشویی بجز مطالبی که داخل سورس مشخص شده،مطالب دیگری تایپ کنیم چه راه حلی دارید. در هنگام تایپ کردن مواردی که در لیست نباشد ارور ذیل را میدهد:

this value doesn't match the data validation restrictions defined for this cell
پاسخ:
با سلام
ابتدا یک محدوده پویا برای دیتا ولیدیشن خود مشخص نمایید سپس موارد جدید را در محدوده پویا اول وارد نمایید تا به زیر منوی دیتاولیدیشن اضافه شود :

ایجاد محدوده پویا برای نمودارها


به جز محدوده پویا که فرمودید آیا فرمول دیگری وجود دارد که بعد از مواردی که داخل لیست کشویی تعریف نموده ایم وارد کنیم تا هر واژه ای را که میخواهیم تایپ نموده و در ان سلول اضافه نماییم.
پاسخ:
خیر قربان اصولا دیتا ولیدیشن برای گذاشتن شرط در ورود اطلاعات به سلول است ممکن است اینکار با کمبوباکس در vba شدنی باشد اما با دیتا ولیدیشن شدنی نیست.
سلام مرسی بابت راهنماییاتون
من واسه ایجاد لیست از دیتاولیدیشن استفاده کردم اما مشکلی که داره فقط 8 تاشو نشون میده. اما لیست من 10 تا هست. ممنون میشم راهنمایی کنید.

پاسخ:
سلام
در دیتاولیدیشن اگر تعداد موارد بیشتر از یک حد باشد درون سلول یک اسکرول به وجود می آید که می توانید با پایین آوردن آن بقیه موارد را نیز مشاهده کنید.

سلام و تشکر از مطالب بسیار مفیدتون
آیا میشه در یک سلول دیتا ولیدیشن رو بصورت شرطی استفاده کرد. منظورم اینه که برای یک سلول تعریف کنیم که اگر در سلول بالای خودش متن1 قرار گرفت از این لیست دیتاولیدیشن استفاده کن و اگر متن2 قرارگرفت از لیست دومی استفاده کن و به همین ترتیب متن و لیستهای بعدی....
تشکر میکنم، خیلی کارم گیر این مورده،اگر راه دیگه ای هم داره ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
پاسخ:
با سلام از آموزش زیر استفاده کنید :

آموزش تصویری ایجاد لیست های تو در تو در اکسل


یکی از بهترین مطالبی بود که در مورد آموزش اکسل خونده بودم
ممنون
سلام.من میخوام لیست کشویی ایجاد کنم اما چون تعداد داده هام زیاده نمیخوام برم از تو لیست مورد رو پیدا کنم میخوام حرف اولشو که تایپ میکنم از اون مواردی که براش نعریف کردم مشابه هارو به صورت لیست بهم نشون بده تا انتخاب کنمشون... چطوری اینکارو بکنم؟
پاسخ:
سلام اینکار با استفاده از کمبوباکس یا لیست باکس انجام میشه و نیاز به کد نویسی داره .

باسلام ممنون از اطلاعات ارزشمند  آیا می شود آیتم ها در سلولهای لیست کشویی به صورت متن باشد مثلا شرح عملیات باجمله پنج کلمه ای
پاسخ:
سلام بله اینکار شدنی است.
سلام ممنون می شم راهنمایی مختصر کنید

پاسخ:
سلام.از آموزش بالا استفاده کنید و محدوده رو به صورت دلخواه تغییر بدید .

سلام.

وقتی سلولی که می خواهم که دارای منو شود در برگه ی متفاوت از برگه ی دارای "ستون اطلاعات لیست" است، مشکل دارم.

وقتی از data validetoian استفاده میکنم و در قسمت Arrow گزینه list را انتخاب میکنم و می خواهم در قسمت suorce محدوده ی لیستم را مشخص کنم، نمیتوانم وارد شیت دیگر شوم و محدوده ی لیستم را انتخاب کنم.

 

ممنون بابت اطلاع رسانیتون.
فیلم اموزشی جامع اکسل هم دارین؟
پاسخ:
سلام خیر قربان.
سلام من میخوام کاربر فقط دو کلمه ی نقد و نسیه رو در یک ستون استفاده کنه از طرفی نمیخوام این دو کلمه رو روی صفحه تایپ کنم و بعد به data validetoian محدوده ی این دو کلمه رو بدم !! چیکار کنم؟
پاسخ:
سلام . میتونید دو کلمه رو درون محدوده رنج به شکل زیر وارد کنید.

نقد;نسیه

با سلام

من میخواستم سوال کنم که آیا در اکسل امکانی وجود داره که بشه با دادن کد مربوط به یک کالا ،شرح کالا به صورت اتوماتیک تایپ بشه


پاسخ:
سلام . بله امکان پذیر هست.
با سلام
من یه لیست کشویی درست کردم فقط می خواستم بدونم امکانش هست که برای هر گزینه از لیست کشویی یه فرمت تعریف کرد ؟
مثلا" وقتی گزینه سفارش انتخاب میشه ، ردیف های بعدی اتوماتیکوار شماره فاکتور بشه و حالا توضیحات فاکتور....
وقتی گزینه سوال یا ایراد انتخاب میشه هم ردیف های بعدی اتوماتیکوار به شرح سوال یا ایراد تبدیل بشه....
آیا در اکسل امکانش هست؟
سلام خسته نباشید .  
بنده در یک شیت فاکتوری رو ایجاد کردم و توی شیت بعدی لیست اجناسم رو زدم و میخوام لیست کشویی درون فاکتور از شیت کالا ها بخونه یعنی زمانی که میخوام سورس رو مشخص کنم امکان این نیست که برم توی شیب بعدی ! 
لطفا راهنمایی کنید ممنون 
با سلام
من به همین شکلی که گفتید یک لیست کشویی ایجاد کردم،اما میخواستم بپرسم چطور میشه وقتی یکی از گزینه های لیست رو انتخاب میکنم و داده ای رو در سل روبه رویی وارد میکنم در جدول دیگه ای که ستونش شامل همین گزینه هست با این داده لینک باشه؟یعنی به نحوی باشه که در جدول با ستون هایی شامل همین گزینه های لیست,فقط داده هایی ذخیره بشه که مرتبط به همون ستون هست؟؟
سلام خسته نباشید .  
بنده در یک شیت فاکتوری رو ایجاد کردم و توی شیت بعدی لیست اجناسم رو زدم و میخوام لیست کشویی درون فاکتور از شیت کالا ها بخونه یعنی زمانی که میخوام سورس رو مشخص کنم امکان این نیست که برم توی شیب بعدی ! 
لطفا راهنمایی کنید ممنون 
سلام - من یک سلول کشویی دارم که به جهت سهولت در خوانایی جدول برای هر یک از فیلدها که شامل فعالیت های مختلف یا نزدیک به هم هست، یک رنگ تعریف کردم -وقتی از دیتا ولیشن کارو انجام میدم تنها نوشته ها اعمال میشه و رنگی که برای سلول تعیین کردم نمیاد . ممنون میشم راهنمایی کنیم

سلام
اگر تو  لیست موارد تکراری داشته باشیم و بخوایم لیست یکتا تهیه کنیم چطور این کار امکان پذیر است ؟

پاسخ:
با سلام ستون را در حالت انتخاب قرار دهید به تب data رفته و از remove duplicates موارد تکراری را حذف کنید .
ممنونن از آموزشتون خیلی خوب بود اکسل واقعا عالیه
سلام من یه مشکل اساسی برخورد کردم؛ بنده یه شیت انبار تعریف کردم و یه شیت فاکتور دارم.... میخوام با نوشتن قسمتی از نام کالا تو شیت فاکتور به طور اتوماتیک بره از شیت انبار جست جو کنه و برام لیستی از کالاهایی با عنوان وارد شده نشون بده که من یکیو انتخاب کنم .... از دستورvlookup برای اینکار نتونستم استفاده کنم راهکار بدین ممنون میشم
پاسخ:
سلام اینکار با استفاده از لیست باکس vba قابل انجام است در صورت تمایل از سفارش پروژه اقدام نمایید .
عالی بود ممنون
salam khaste nabashid dostan soale man dar rabete ba list keshoee ine ke chejori mishe ghabeliate search behesh ezafe kard
masalan vaghti n zade mishe bere to list donbale kalamei ke ba n shoro mishe begrde va hameye n haro namayesh bede
mamnon misham age rahnamaee konid kheili ehtiyaj daram
mammnon misham age be emailam ham befrestin javabo : nazibv70@gmail.com

پاسخ:
سلام اینکار با استفاده از vba قابل انجام است در صورت تمایل از سفارش پروژه اقدام نمایید .
سلام با تشکر از مطلبتون
بعد از ایجاد لیست کشویی باید دیتای سورس بهمون شکل تو صفحه باشه؟
من بعد ایجاد لیست کشویی دیتای سورس رو حذف میکنم لیست کشویی هم حذف میشه
پاسخ:
سلام بله . میتونید توی یک شبت دیگه اطلاعات رو وارد و به عنوان سورس قرار بدید که در همون شیت هم رویت نشه.
با سلام

ایا می توان فونتی که در لیست کشوئی ایجاد می شود را تغییر داد .
پاسخ:
با سلام خیر

سلام وقتتون بخیر میخوم بعد از انتخاب کردن کالا در لیست قیمت اون به طور خودکار نشون داده بشه چیکار باید بکنم؟

 

پاسخ:
سلام باید از فرمول VLOOKUP استفاده کنید میتونید از بخش فایل های کاربردی کاربرد این فرمول رو مشاهده کنید.
سلام
میخواستم بدونم چگونه میشه تو لیستی که درست کردم با زدن حرف اول هر کلمه موجود در لیست  به صورت خودکار لیست آبشاری بازشده و کلمه را نشان بدهد
پیشاپیش از لطف شما ممنونم  
۰۲ آبان ۹۶ ، ۱۳:۲۱ کیوان ریاحین
با سلام
نوع آموزش تان عالی و بی نقص بود
دم شما گرم و قدم هاتان مستدام
ممنون
سلام
ممنون از اموزشتون
من یهجدول دارم که کد اموال های شرکت توش وارد میکنم ینی هر وسیله ای که خریداری میشه بهش یه کد اموال مشخص اختصاص میدم و اون کدها از قبل مشخص هستند 
به عنوان مثال به  من 100 هدد کد اموال مشخص میدن که باید به کالا ها اختصاص بدم
من میخام یه لیست داشته باشم که هربار یکی از کد اموال ها رو انتخاب میکنم دیگه از لیست حذف بشه و برای انتخاب بعدی توی لیست نباشه
ممنون میشم کمکم کنید

سلام
من وقتی در Source عناوین رو مینویسم، در سلول مورد نظر علامت کشو میاد ولی تمام عناوین به صورت خطی ظاهر میشه و فقط یه گزینه داره مثل   10,20,30   به این شکل میاد
تمام قسمت های Data Validation درست کار میکنه بجز لیست که من بهش شدیداً احتیاج دارم
از آفیس 2016 استفاده میکنم

سلام.من یه کشوی تو در تو‌ایجاد کردم .حالا میخام با توجه به انتخاب یک گزینه از منو، عددی در فرمول سلول دیگه تغییر کنه!!!
مثلا میخام اگه گزینه اول از منو(b3) انتخاب شد عد ۱۰ بره توی فرمول سلول e3 و اگه گزینه دوم از منو انتخاب شد عدد ۲۰ بره توی فرمول و اعمال بشه..ممنون میشم راهنمایی کنید.
فرمول زیر:
۳.۲۸۱×۵۰×(A)
که عدد a در فرمول با توجه به انتخاب های منو تغییر کنه!!!
مرسی عالی مختصر مفید 
سلام عالی بود عالی سپاس
درود
من یک شیت دارم که تو یک ستون میخوام کاربر فقط بتونه دو گزینه yes یا no رو انتخاب کنه و نتونه اون سلول رو خالی بذاره، اما وقتی این دو گزینه رو تو لیست قرار میدم میشه با delete کردن سلول خالی میشه

با سلام من می خواهم بیشتر از ۸ کشو رو قرار بدم و از سورس که انتخاب می کنم برایم نمی اید مشکل از کجا است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی